Saturday, January 20, 2007

Genpet


Genpet ها پستاندارانی زنده هستند که نفس می کشند. این موجودات از ترکیب و دستکاری DNA های موجود بوجود آمده اند. آنها دارای خون، استخوان و ماهیچه هستند. اگر بدن آنها بریده شود دچار خونریزی خواهند شد و همانند تمام جانوران دیگر اگر از آنها بدرستی مراقبت نشود، خواهند مرد. قطعات الکترونیکی فقط در بسته بندی آنها وجود دارد که امکانات اولیه برای زنده ماندن آنها را فراهم می کنند. در خارج از این بسته، آنها کاملا یک جاندار معمولی هستند.

این جملات مربوط به نسل جدیدی از عروسک ها با نام Genpet هستند که در سایت رسمی آن، www.genpets.com ذکر شده اند. طراح این عروسکها سعی کرده تا با استفاده از هنر مجمسمه سازی، علم بیو مهندسی و سیستم های پیچیده مالتی مدیا محصولی بسازد که بسیار شبیه موجودات زنده است. هرچند که این محصول هنوز به اندازه کافی تکمیل نشده ولی هدف طراح آنها، Adam Brandejs این است که بتواند بطور مصنوعی موجوداتی شبه زنده مطابق با سلیقه مشتریانش بسازد. همین حالا هم این سایت دارای یک فروشگاه است که سفارش دهنده می تواند مشخصات خاصی از قبیل خصلت رفتاری (آرام، شیطون و ...) را طبق سلیقه خود انتخاب کند. بعید نیست در آینده نه چندان دور بتوانند این عروسک ها را طوری بسازند که حتی قابلیت رشد هم داشته باشند!

5 نظر:

Anonymous ...

خیلی جالب بود. البته خیلی چیزهای دوست داشتنی برای نگه داشتن نیستند. اما ایدهٔ خیلی جالبیه.

Anonymous ...

vooooy!

jalebe ama kash ye kam dooos dashtani tar o ghashang tar budan :-s

Anonymous ...

بر عکس خیلی ترسناک و وحشتناکه چون آخر این راه به کجا ختم می شود. انسانیت و احساسات کجا رفته. چند وقت دیگر بچه مصنوعی درست می کنند و می گویند به جای همباری های خود از اینها استفاده کنید.

Anonymous ...

be nazare man kheili kare jalebie chon mishe be vasileye un be bache ha kheili nokate amuzande yad dad age khub nabud in ghadre vaghto hazine sarfesh nemikardand!

بابک ...

سلام دوستان
لطفا یه سر به آدرس زیر بزنین شاید نظرتون عوض بشه :
http://antisemitism.blogfa.com/post-12.aspx

Post a Comment